Dagindeling & vakken
Inrichting van de dag
Er zijn drie lesdagen van 8.45 uur tot 15.30 uur. Er zijn twee korte lesdagen van 8.45 uur tot 13.00 uur.
Elke dag start je met een vaste basisles met de mentoren en daar rond je de dag ook mee af.
De leerlingen volgen op het OPDC ieder hun eigen onderwijsprogramma. Doel is dat de leerling het onderwijs van de moederschool blijft volgen. Hieraan werkt de leerling aan schoolwerk. Het andere onderdeel van het rooster heet ontwikkelwerk. Dit bestaat uit trainingen gericht op gedragsinterventie en lessen ‘werken aan ontwikkeling’. Het ontwikkelingsniveau van een leerling wordt in kaart gebracht op de gebieden taakgericht gedrag, zelfbewustzijn en reflectie en interactie in de klas. Vervolgens krijg de leerling een maatwerkprogramma dat aansluit op de specifieke ondersteuningsbehoefte. Het OPDC bespreekt met de school welke handelingsadviezen en randvoorwaarden voor de school nodig zijn om in de ondersteuningsbehoeften van de leerling te kunnen voorzien.